Tuesday, September 20, 2011

Maaf Kepada Kawan

Maaf kan aku....hampir setahun blog ini terbiar macam tu je....FIRSTLY, nak ucapkan selamat hari raya kepada kawan2 n family....dan ase nye belum terlambat nak ucapkan tu sume kan....dalam setahun ni aku sangat sibuk mengejar ape yang dicita-citakan...bertungkus lumus menyiapkan thesis...seterusnya grad dan mencari keje...

Alhamdulillah ape yang dikejar dapat dicapai....bersyukur kepada Allah...bile dah keje lain plak kesibukannya...sehingga xde mase untuk diri sendiri..kadang-kadang kite ketawa tapi dalam ati tiada siape yang tahu...dunia semakin maju ke hadapan...sehinggakan kadang kala rasa takut untuk menuju hari yang mendatang..

kesibukan kerja juga menjadikan diri tidak bergaul dengan orang...ade saje soalan yang datang bertimpa2..."kak bile nak kawin?", "ryza xkuar ngan bf ke?", "umo dah meningkat (ele aku baru 26 OKAY! bukan tue sangat pon!)" etc....soalan tu memang berlainan tetapi maksudnya sama....jawapan yang keluar hanyalah "belum ade jodoh lagi....klu ade rezeki kawin la"...xkisah la ape2....janji aku bahagia dengan situasi sekarang yang kadang kala tidak....aku juga bahagia dapat membantu keluarga aku...aku bukanla dari keluarga susah tp sekurang2nya dapat membantu mereka walaupun mereka xmintak...hati ayah dan ibu haruslah dijaga.

Percaya atau tidak kesibukan kita kadang-kala menyebabkan kita boleh menjadi lebih sensitip terhadap beberapa perkara....sensitip dengan kawan2 mase study, kawan2 mase keje dan orang sekeliling...tapi aku xkisah...jangan dilayan sangat....sebab boleh jadi lagi stress...baik aku abaikan...bak kate orang tue..."MASUK TELINGA KIRI KELUAR TELINGA KANAN!"

No comments:

Post a Comment